13 Cze

Testy Kasków SHOEI GT AIR

20160608_184119

Dzięki uprzejmości jednego ze sklepów z akcesoriami motocyklowymi, mieliśmy okazję przetestować kaski turystyczne marki SHOEI model GT AIR. Jako, że sami użytkujemy kaski turystyczne z blendą, chętnie wzięliśmy na przelot testowy dwa błyszczące nowe garnki japońskiego producenta, aby porównać je z tymi, w których podróżujemy na co dzień.

Testy odbyły się na niemieckiej autostradzie na motocyklach typu naked przy prędkościach około 200km/h +

Ona:

Na co dzień jeżdżę w HJC IS – 17. Średniak, można by powiedzieć, z którego jednak jestem ogólnie zadowolona. W porównaniu do mojego kasku, to co zrobiło w Shoei na mnie pozytywne wrażenie, to dopasowanie do głowy – dokładnie do niej przylega. Podczas jazdy, przy skręceniu głowy przy większych prędkościach, nie miałam uczucia urywania głowy, pozostała pełna swoboda ruchów. Kolejnym plusem jest wygłuszenie kasku – przynajmniej podczas jazdy do około 150 km/h, no i blenda – przez którą doskonale widać, a która jednocześnie bardzo dobrze chroni przed słońcem. Zapięcie kasku typu Microlock to  dla mnie plus, pewnie z racji przyzwyczajenia – zarówno obecny jak i poprzedni kask mają ten typ zapięcia.
Sporym mankamentem było dla mnie problematyczne otwieranie szybki, która chodziła bardzo topornie, czy świergotanie, które zaczęło się przy około 150 km/h i już zostało – nie wykluczam jednak, że mogło to wynikać z jej złej regulacji, no i w końcu był to kask testowy, mógł więc przejść cięższe chwile z innymi testującymi. Zaskoczył mnie odczuwalny ciężar kasku – mimo, że wg danych producenta, jest on niemalże identyczny z wagą HJC, to w moim odczuciu był cięższy, co sprawiło dla mnie dyskomfort.
Co do wentylacji, to o ile w HJC mam wrażenie, że wiatr w kasku hula, to w Shoei początkowo miałam poczucie niedoboru dopływu świeżego powietrza, pomimo otwartych wywietrzników.

Czy zamieniłabym mojego HJC na GT Air? Na pewno byłby jedną z opcji, które wzięła bym poważnie pod uwagę.

Plusy:

  • aerodynamika
  • dopasowanie do głowy
  • blenda
  • właściwości akustyczne
  • zapięcie typu Microlock

Minusy:

  • ciężko otwierająca się szybka
  • odczuwalny ciężar
  • średnia wentylacja

GT1

On:

Z mojego punktu widzenia, w porównaniu do kasku X-Lite X702, w którym jeżdżę na co dzień,  Shoei GT Air wywarł sporo pozytywnych emocji. Kask dobrze leży na głowie, łatwo się go zakłada i jest dobrze wyprofilowany wewnątrz, można powiedzieć, że pasuje jak ulał. Podczas jazdy jest dużo cichszy i ma lepszą aerodynamikę od X702, głowa nie wibruje przy dużych prędkościach i można nią swobodnie obracać. W przypadku konieczności spojrzenia na pas obok nie urywał głowy, nawet przy dużej prędkości. Blenda w Shoei nie zniekształca obrazu i jest opuszczona na tyle nisko ze nie przeszkadza widok jej końca – brzegu, jest jakby poza obszarem widzenia. Dobrze też radzi sobie ze światłem, przyciemnienie jest wystarczające, nie jest zbyt ciemna. Szybka kasku dobrze przylega, nie miałem wrażenia, że przepuszcza jakieś niepowołane powietrze. Kask ma dobrą wentylację poczynając od przodu, gdzie mamy regulowany wlot powietrza, dzięki któremu możemy swobodnie oddychać np. stojąc na światłach. Góra kasku posiada dwa otwory, wlot i wylot, co w przypadku sporej temperatury 30+ i słońca podczas jazdy daje przyjemne uczucie chłodzenia. Kask nie wydawał mi się ciężki, jego masa tak jak w przypadku mojego X-Lite to 1450 gram. W Shoei nie podobało mi się zapięcie typu Microlock, uważam że kask tej klasy powinien mieć zapięcie typu DD, do którego jestem przyzwyczajony i uważam je za jedyne właściwe. Nie znalazłem w kasku miejsca na montaż zestawu głośnomówiącego, jako że jest to kask turystyczny powinien taką opcję również mieć. Podsumowując, jeśli miałbym taką możliwość, z pewnością zamieniłbym swojego X-Lite na GT Air bez najmniejszego zawahania, pomimo braku opcji na zestaw głośnomówiący.

Plusy:

  • dobra wentylacja
  • blenda nie zniekształcająca obrazu
  • dobra aerodynamika
  • akceptowalny poziom szumu wiatru
  • brak wibracji głowy przy większych prędkościach

Minusy:

  • zapięcie typu Microlock
  • brak miejsca na zestaw głośnomówiący

Informacje o kasku Shoei GT Air ze strony producenta (http://shoei-europe.pl):

  • Skorupa kasku z materiału AIM. Wypełnienie EPS o zróżnicowanej gęstości. Wizjer SHOEI CNS-1 o szerokim kącie widzenia. Zapięcie typu Microlock.
  • Zintegrowana blenda przeciwsłoneczna. 3 rozmiary skorupy 1) XS-M, 2)L, 3)XL-XXL. Waga kasku SHOEI GT-Air tylko 1415g dla rozmiaru M. Całkowicie wyjmowane i przystosowane do prania wnętrze. Specjalne wcięcia na okulary we wkładkach policzkowych. Zdejmowanie wizjera bez użycia narzędzi.
  • Ultrawydajna wentylacja kanałowa. Ultrawydajna wentylacja kanałowa, 2 wloty powietrza w przedniej części kasku. Wylot ciepłego powietrza w tylnej części kasku.
  • Niewielki rozmiar skorupy zmniejszający opór powietrza. Zintegrowany spoiler Redukcja turbulencji.
  • 6 rodzajów wizjerów CNS-1. Zaślepki akustyczne (w zestawie). Podbródek (w zestawie). Oryginalny worek SHOEI na kask (w zestawie).


shoei gt air test testy kasku shoei gt air shoei gt air x-lite x702 x-lite 702 hjc is-17 hjc is17 test kasku shoei testy kasku shoei shoei gt air test testy kasku shoei gt air shoei gt air x-lite x702 x-lite 702 hjc is-17 hjc is17 test kasku shoei testy kasku shoei shoei gt air test testy kasku shoei gt air shoei gt air x-lite x702 x-lite 702 hjc is-17 hjc is17 test kasku shoei testy kasku shoei

2 komentarze w “Testy Kasków SHOEI GT AIR

  1. Kask jak najbardziej posiada miejsce na zestaw głośnomówiący. Trzeba tylko wyjąć zaślepki na głośniki w miejscu uszu :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.